صفحه اوّل
جست و جو
کافه منتقدین
صفحه آخر
■ مقالات و گفتگوها
گفتگو با محمدعلی شعبانی پیرامون انحصار ورثه/حرف گندهتر از دهان فیلم نزدم
مقایسه با پاراجانف، دریچهای برای شناخت بهتر سینمای علی حاتمی
گفتگو با اَلِک نگین/هنرمند نمیتواند باور نداشته باشد!
برایان دی پالما و مازادهای تصویر در سینمای وحشت
پیرمرد عصبی اما تجربهگرا/تکرار و دگردیسی تجربههای گدار
گفتگو با امیلیانو روچا مینتر، دربارهی اولین فیلمش
گفتگو با شهرام مکری پیرامون هجوم/از تکرار خودم نمیترسم
سینمای مستند-واقعیت مشروط
زیرورو کردن کمد لباس: طراحی و انتخاب لباس فاسبیندر
گفتگو با بلا تار/این پایان کار نیست
مازورسکی و سینمای مستقل آمریکا
آخ اگه بارون بزنه.../نوشتهای از محسن آزرم
بندباز و دلقک: نگاهی به دوگانهی بروسلی-جکیچان
گفتگو با شانتال آکرمن/من یک چارلی چاپلین مؤنث هستم
میزگردی دربارهی مستند اجتماعی و غیاب جامعه
نگاهی به سینمای جان فورد/زمینی، اسطورهای
جوانی بیحاصل: سینمای ژان-گابریل پریو
در مورد سینمای ژان ویگو/چرا هنر از ایدئولوژی قدرتمندتر است؟
گفتگو با پیر پائولو پازولینی (یا همان مصاحبۀ لعنتی گمشده)
سینهفیلی و آکادمی، دوگونهی متفاوت زیستن با سینما/شنیدن وزشِ باد در میان درختان
■ معرفی کتاب
کتاب «پول» اثر کنت جونز
کتاب «کالیگاریسم» اثر امین اصلانی
کتاب «دگرگونیهای سینما (چهرهی درحالِ تغییرِ سینهفیلیای جهان)» اثر جاناتان رزنبام و ادرین مارتین
کتاب «سینمای آزار» اثر سعید عقیقی
کتاب «سینما (انسانشناسی تصویری)» اثر گوردون گری
کتاب «سینما و جهان ایرانی» اثر علیاکبر و عباس عبدالعلیزاده
کتاب «اوج و افول مدرنیسم» اثر علیرضا سمیعآذر
کتاب «سینمای فلسطین: منظره، جراحت روحی و خاطره» اثر نوریت گرتز و جرج خلیفی
کتاب «اسطوره مهر» اثر بیتا ملکوتی
کتاب «درباب هنر و جنگ و ترور» اثر الکس دَنچُف
محسن خیمه دوز
نقد
فروشنده
از مسئلهمحوریِ شخصیتها تا شخصیتپردازیِ مسئلهها
گیرنده
شبهفیلمی به نام گیرنده!
مطالب مرتبط
مهندسی سی نما
ویرایش/گزارش خرابی
85
درباره ما
تماس با ما
پاسخ به سوالات رایج
تبلیغات شما
استفاده از مطالب در دیگر رسانههای چاپی و مجازی تحت مجوز
cc-by-nc-sa
مجاز است. برای جزئیات بیشتر
شرایط استفاده
را بخوانید.
طراحی و مدیریت :
شهریار حنیفه